Saturday, July 3, 2010

Kasih Sayang Allah...


...lame sungguh tidak mengupdate laman luahan hati ni..maaf kpd pengunjung yang ternanti2 entry baru dariku...mase yang terluang ni membuatkan jejariku tergerak utk menaip sedikit perkongsian diri, bukan lah suatu perkongsian menarik sebaliknya saje nak memenuhi masa yang terluang...

..Disaat rasa gembira itu hadir, membuatkan diriku bahagia..kekadang juga perasaan sedih itu bertandang membuatkan diriku suram...tika dikelilingi sahabat2 seperjuangan diriku merasaka cukup bahagia bersama mereka sebaliknya bila mengenangkan kembali kelemahan diriku, aku cepat berubah menjadi sedih...kenapa itu berlaku??? persoalan yang selalu berlegar di perkarangan mindaku..ahh letih aku memikirkannya, kekadang terdetik di hati kecilku.." Allah nak uji aku"...itu antara jawapan yang sedikit mengubat rasa sedih ku terhadap tanggapan ku sendiri..." Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kemampuannya"...ye, aku masih berpegang pd janji itu...ujian Allah datang tanpa diduga..Dia berhak menguji aku pada bila2 masa sahaja dikehendakiNya...apa yang cuba aku tanamkan dalam diri???...Ya! aku mesti tabah untuk menghadapinya!...aku selalu diuji dengan kematian yang tak diduga bermula dengan bapaku yang tercinta diikuti emakku yang tersayang turut pergi menghadapNya, kini anak saudaraku yang berusia 20 hari, kemudian nenekku juga turut menyertainya..baru2 ini, datukku pula dipanggil utk selamanya...KEMATIAN ITU PASTI..tiada penafian terhadap itu...kesakitan yang selalu mengunjungiku kini kuharapkan menjadi penghapus dosa2ku sebelum giliran ku tiba...wahai diri yang ingin dikasihi, cukuplah kasih dan sayang Allah yang merawat diriku, menjadi penawar tika kesakitan, menjadi peneman ketika kesunyian..cukuplah Allah bagiku yang mencipta dan mengatur urusan hidupku dan keseluruhannya..Allahu Robbi! aku serahkan segala jiwa dan ragaku padaMu yang Satu, Tuhanku..ALLAHU AKBAR!!!

3 comments:

  1. sesunguhnya kematian itu pasti..
    tiada kuasa yang mampu menghalangnye walau sehebat mane dan sekuat mane pun ...

    janji ALLAH itu pasti...

    ReplyDelete
  2. yup, semoga Allah mematikan kita dlm keadaan yang baek sepertimana kita dilahirkan ke dunia..

    ReplyDelete
  3. INSYAALLAH....
    mudah -mudahan...

    ReplyDelete